onsdag den 1. maj 2013

Det er så vores nye hus, fuld og lys og snart lykke

På fredag får vi nøglerne til vores nye hus, og så begynder livet som husejer. Det er bestemt en titel jeg ser frem til at bære. Søndag starter byggeriet - vi skal rive køkkenet ned og sætte nyt i. Dertil skal der laves klinker i bryggers og sættes skabe og vask op. På sigt skal badeværelset også ha en tur....
Jeg føler næsten jeg er godsejer. Tænk at få lov til at få seperat soveværelse og børneværelse samt kontor, for slet ikke at tale om bryggers!!! Wow alle herligheder samlet på bare 100 kvm. Jeg synes det er dejligt lille begynderhus.
 
Forsiden af huset hvor der snildt kan blive hyggeligt med lidt lave træer og buske.
Stuen med al dens lys. 6 store vinduer samt en dør til terreassen. I denne ende af stuen skal vores spisebord formentlig stå. På væggen mellem de værelser skal jeg hænge et sort vitrineskab til nips og porcelæn.

I denne krog af stuen skal sofaarrangement nok være, med kig til haven selvfølgelig.

Køkkenet. Vi har valgt et mat hvidt køkken fra IKEA som skal være én lang side under vinduerne til venstre. For enden hvor der nu er komfur skal vi have højskab og køleskab, til højre (hvor i kan skimte en køleskablåge) skal vi have indbygget ovn. På gulvet overvejer vi kraftigt at lægge sort linolium.
Den dør man kan se for enden er bryggersdøren, derude skal vi have skabe og vaskerum. Mmmmhhh

Kig til soveværelse til venstre, entre lige for. På denne væg skal der også være noget reolhalløj.
Her kan der muligvis lige snige sig en slags daybed ind... Jeg er vild med en Wegner har designet... meen det kan godt være det må blive en billigere udgave.


Jeg håber I vil følge med i vores nye huseventyr.

13 kommentarer:

  1. Kan I ikke donere det gamle køkken til Genbyg.dk, jeg synes det er alt for fint til at blive revet ned og smidt væk. Tillykke med huset, det ser rigtig fint ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malene.
      Tanken er rigtig god, men det gik simpelthen så stærkt, og vi fik chancen for at få det kørt væk. Desværre. Så det er endt på lossepladsen. Men jeg skulle hilse og sige det var mildest talt miserabelt.

      Slet
  2. Hvor bliver det dejligt for jer. Og sikke en fin boligreportage af kolonihaven i boligmagasinet :)

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare et skønt hus! Stort tillykke! Så flot og stringent.
    Glæder mig til at følge med i din indretning :-))

    SvarSlet
  4. Anonym1.5.13

    Tillykke med jeres hus:-) Det ser rigtig godt ud og som sagt, synes jeg I har valgt en lækker by!
    Der er masser af muligheder og jeg synes altså, at I får ret meget plads. Vi bor seks mennesker og en hund på ca. 125 kvm:-)

    SvarSlet
  5. Anonym1.5.13

    Hov, jeg troede mit navn stod der... Men øh, det er altså kærlig hilsen fra Alexandra:-)

    SvarSlet
  6. Tillykke med den snarlige titel. Hvor bliver det bare fint :) Som arkitekt glæder jeg mig meget til at følge med i processen...

    - også tillykke med den flotte reportage af jeres kolonihavehus :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha'
      Jeg glæder mig også til procesen.

      Slet
  7. Tillykke med huset, gid det var mig. Hvor ligger det henne af i Danmark?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Cecilie.
      Tak skal du have, huset ligger i Værløse i Storkøbenhavn

      Slet
  8. Bliver så skønt at følge med i nedrivning og opbygning osv. :o) Kan tænke mig i glæder jer for vildt til fredag :o)

    SvarSlet
  9. Tillykke med huset. Jeg har lige opdaget bloggen og glæder mig til at følge dig.
    Jeg er rigtig hus og indretningsinteresseeer, og har selv været igennem 3 ombygninger. Jeg har nydt dem alle sammen. Det er fedt at få lov at skabe sit eget.
    Keg håber du laver en masse indlæg med byggeprocessen - råt og usødet..

    Kig også gerne med på min lille usle blog.

    SvarSlet

Tusind tak for din kommentar. Jeg bliver så glad for du udtrykker din mening.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...