tirsdag den 23. december 2014

Julekonfekten kom i hus, men julehumøret mangler lige et nøk op

Nå, hvad siger stemningsbarometret derude? Er I klar parat til de sidste kramptrækninger af jul og december, gaver og al al for meget sukker?

Jeg selv er i et meget blandet julehumør. I skrivende stund (22.december) sidder jeg stadig med så stor en mave at det bare ikke er sjovt længere. Jeg havde termin d. 15. december, og der sker bare ikke en skid. Jeg skal lige love for ham banditten inde i maven da overhovedet ikke har travlt med at komme til verden...åbenbart.
Min glæde over at vente på et nyt liv, er total overskygget af irritation og skuffelse over at julen bare er SÅ tæt på, og jeg ikke helt kommer til at deltage. 
Jeg har for længst indstillet mig på at skal have et barn der skal leve med fødselsdag midt i juledagene, det er hvad det er. Men tanken om måske at ligge på fødegangen juleaften er næsten utålelig for mig. Jeg vil så gerne være sammen med min lille datter Karla som har hendes første jul hvor hun forstår hvad det drejer sig om. Hun er spændt og åbner pakker med fryd og glæde. Takker og kysser folk der giver. Og dét vil jeg bare så gerne være en del af. Så jeg ber' til at jeg enten føder i nat, eller efter jul. Send mig endelig noget godt energi. 

KONFEKT! Det var dét vi kom fra. 
I år har jeg været rundt i blogland og hente inspiration til hvad vi skulle lave. Det blev til Dorte's lækre choko karamel brud. Se hendes opskrift her. De er hamrende lækre, og meget uartige.
Og så er der de klassiske marcipan og nougat kugler, overtrukket med chokolade, sirligt pyntet af Karla :-)
Samt en af mine egne favoritter  cornflakes vendt i chokolade og et lille drys havsalt og krymmel. I år har jeg anvendt urtekrams glutenfri cornflaskes da jeg synes de er ekstra tykke og sprøde.



1 kommentar:

  1. I am extremely impressed along with your writing abilities, Thanks for this great share.

    SvarSlet

Tusind tak for din kommentar. Jeg bliver så glad for du udtrykker din mening.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...